Totaal aantal pageviews

woensdag 26 juni 2013

Politie!!!

Af en toe gebeurt het mij, ik wordt gevolgd door de politie. Ik heb mij tot nu toe niet hoeven te legitimeren.
Dit is maar goed ook want een legitimatie is niet mijn eerste prio als ik besluit om eens ergens te gaan struunen. Verrekijker, camera, evt zakmes, loep en vogelboek, dan misschien nog een mobieltje en als de wandeling wat langer kan gaan duren ook nog wat water en een appeltje voor de dorst. Dan sjouw ik voor mijn gevoel wel weer genoeg mee.
In erkende natuurgebieden zoals in de Drentsche A of dichterbij in de Breebaartpolder laat de "Sterke arm der wet"je wel met rust maar anders wordt het als je in de zg. overhoekjes/ braakliggende terreintjes/" nog niet met beton volgestorte industriegebieden" aan het struunen bent. Dan ben je verdacht. want er staan geen picnicbankjes en ook geen patatkar dus ...wat heb je er dan te zoeken ?
Als me dat gevraagd zou worden hoop ik maar op een agent met een beetje kennis van de natuur.
Mijn oog is ook al een tijdje geleden  gevallen op het leegstaande terrein van de voormalige strokartonfabriek, sinds een jaar is dit braakliggende grond waar geen activiteit meer is en vanaf de weg zie je dat het onkruid er welig tiert. Maar overal verbodsborden dus ik ben bang dat als ik een poging zou doen er heel snel een eind aan zou worden gemaakt.

Vanmorgen even op de pier in delfzijl geweest en prompt een auto van de marechaussee die even kwam kijken wat ik er deed. Er stonden geen verbodsborden (in tegenstelling tot een paar jaar geleden) maar toch voel je de neiging om je aanwezigheid te verklaren.
Even later was ik op een andere pier nog even aan het kijken toen dezelfde auto achter die van mij parkeerde. Verder geen gevolgen maar toen ik wegreed voelde het net alsof ik dat deed omdat zij achter mij stonden. Ik heb de neiging om dan te zeggen "ga toch boeven vangen"maar dit is natuurlijk ook een onderbuikreactie. Er zal op die plekken heus wel eens wat gebeuren wat niet door de beugel kan, maar toch....
De foto hieronder heb ik gemaakt in m`n eigen kleine vijver achter het huis, hier kun je doen en laten wat je wilt.
Krabbescheer:



Maar ook hier vragen sommige gezinsleden zich wel eens af wat je in vredesnaam aan het doen bent en in tegenstelling tot de politie -die gewoon zwijgend blijft toekijken - vragen dezen wel onomwonden of je wel goed bij je kersepit bent.
Maar van hun kan ik het hebben!!

Nog één uit de achtertuin:
Beemdooievaarsbek (dacht ik)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volgers