Totaal aantal pageviews

zondag 30 december 2012

Gelukkig nieuwjaar

Aan het geknal te horen is de vuurwerkverkoop weer van start gegaan.
Kennelijk hebben velen aan de uren rond de jaarwisseling niet genoeg om hun kruit te verschieten.
Ik zal er niet al teveel over zeggen want ik herinner me van vroeger dat ook ik in de dagen voor oud/nieuw veelal doelloos rondliep en nog veel doellozer ook links en rechts samen met kameraden rotjes en astronauten op een zo creatief mogelijke manier liep af te steken. In rioolputjes , op het ijs, in coniferen, ja zelfs ooit een keer met een "striker" een boerenkoolplant opgeblazen (uit eigen tuin nog wel). Er komen nog schaamtegevoelens boven nu ik dit opschrijf, boerenkool was ook nog mijn lievelingskostje.
Ik gaf er niet eens zoveel geld aan uit (daar zorgden m`n ouders wel voor), maar  nu mopper ik al als de benzineprijs met 2 cent stijgt...tja..
Maar goed, zolang je je nog druk kunt maken over die 2 cent (of eigenlijk niet) dan gaat het nog wel goed.
Op een forum vond ik een spreuk die me wel heel erg aanspreekt.

Het leven is net als schaatsen, als je denkt dat er geen wind staat heb je hem mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volgers