Totaal aantal pageviews

vrijdag 16 november 2012

Herfst 2012

Dat het herfst is hoef ik natuurlijk niet te vertellen,
Zonnetje mee..

En met het zonnetje tegen..


En dat dit de tijd is voor paddestoelen is ook welbekend.

Weinig insecten meer te bespeuren en de natuur maakt zich op voor het koude seizoen.
Toch kun je verrassend genoeg nog wel wat beestjes vinden.Deze Boomsprinkhaan zag ik zitten op een boom in Ekenstein, ik had dit soort beestjes niet meer verwacht in november.
Maar in mijn insectengids stond inderdaad dat deze insecten tot november voorkomen.

Ik ben benieuwd of deze beestjes de voorspelde nachtvorst kunnen overleven.
Het zal toch uitstel van executie zijn want de echte winter kunnen ze niet overleven, maar als de temperaturen niet al te extreem zijn kunnen deze insecten en met hen vele andere kleine beestjes tot ver in de herfst voorkomen.
Ik zou zeggen ,"geniet ervan zolang het nog kan".
NB.Ik zag er drie dichtbijelkaar zitten op de boomstam en door de toch vrij lage temperatuur waren ze niet echt actief.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volgers