Totaal aantal pageviews

dinsdag 9 juli 2013

Zomer...

Eindelijk zomer, en dan bedoel ik dat je dat aan de temperatuur kunt merken en niet eerst op de kalender moet kijken om te weten in welk jaargetijde we leven.
En met die hogere temperaturen groeit de tuin ook uit z`n voegen, dus is het snoeien en maaien geblazen.
Dit vindt ik dan weer een nadeel maar ja... elk voordeeel hep...enz.
Tijdens dat geworstel met het opschietend groen vloog er een vlinder op om direct weer in de struiken te verdwijnen, snel kijken...maar onvindbaar, dan maar weer even aan de struik schudden en jawel daar was hij weer om weer even snel spoorloos te verwijnen. Dit herhaalde zich nog twee keer totdat ik te langen leste het beestje zag zitten.
De kleur verklaarde waarom het zo moeilijk was om hem te spotten.
Zomervlinder
Een toepasselijke naam voor dit beestje
Met de hogere temperaturen komen de nachtvlinders langzaam uit hun schulp.
Zwoele zomeravonden zijn zowel voor hen als ook voor mij prettig. Zij lurkend aan de nectar en ik aan een koud biertje.
Het leven is goed...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volgers