Totaal aantal pageviews

maandag 13 mei 2013

Gekwak..


Kikkers zijn er in vele soorten en maten, nou ja... zoveel zijn het er ook niet maar al met al toch zo`n 8 soorten. Waarvan er 2 soorten exoot zijn, dwz uitgezet danwel ontsnapt en oorspronkelijk niet in nederland voorkomend.
Sommige zijn makkelijk te herkennen zoals de Boomkikker en de Heikikker(tenminste in de paartijd) maar zijn niet zo algemeen, vooral de Boomkikker is erg zeldzaam geworden.
De Heikikker is wat algemener maar deze zul je niet snel in het slootje naast je huis aantreffen.
De Meerkikker, Poelkikker, Bruine kikker, Bastaardkikker zijn algemener maar moeilijker van elkaar te onderscheiden.
Deze kikker heeft ons vijvertje uitgekozen om te doen wat kikkers graag mogen doen,lekker in het zonnetje te zitten en op te warmen en af en toe een bad nemen in het langzaam opwarmende water.



Nu alleen dat vervelende kriebelbeestje zien kwijt te raken net boven z`n oog. Volgens mij een soort teek. Kikkers hebben uiteraard ook de nodige parasieten te verdragen maar of deze teek zijn adem net zolang kan ophouden als onze vijverhuurder betwijfel ik en een dag later zat hij er niet meer.
Welke soort dit is weet ik niet en hijzelf denk ik ook niet , daarom laat ik het er maar bij voorzover,
Soms hoef je niet alles te weten om er van te kunnen genieten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volgers