Totaal aantal pageviews

donderdag 22 december 2011

Kerstgroet

December 2010 was een maand die zich uitstekend leende voor het maken van een specifieke kerstkaart.
Sneeuw en ijs,rijp op de bomen, vaak tegen een strak blauwe lucht boden alle kans voor het maken van zo`n heerlijk ouderwetse kerstkaartfoto.
En eerlijk is eerlijk, ik vindt deze kerstkaarten het allermooist. Ik heb niets met die moderne kerstkaarten met alleen maar kerstmannen, kerstballen of rendieren,. Nee geef mij maar een oudhollandsch winterlandschapje.
Begrijp me niet verkeerd; de kerstkaart vindt ik niets maar de wensen van de afzender weet ik heus wel op waarde te schatten (ik zeg dit er maar even bij anders krijgen we met kerst 2012 geen kerstkaart meer door de brievenbus ).
Maar dit jaar dus niets van dit alles, niet dat het voor mij veel uitmaakt, ik ben nog steeds niet in staat om m`n camera met twee handen voor m`n snufferd te houden.
Daarom maar even terugkijken op die geweldige decembermaand van 2010.
Wat een verschil met de natte grauwe maand die we nu voor de kiezen hebben.
Maar ja... de natuur laat zich van alle kanten zien en daar hoort ook de grauwe kant van de medaille bij.

Met zo`n door de natuur aangekleed struikje verbleekt eigenlijk elke door de mens opgeleukte kerstboom.
Net als met veel dingen uit de natuur geldt ook hier dat als je het binnenshuis neemt de charme er snel vanaf Het smelt, verrot, bederft of vergaat snel, of in geval van de kerstboom; het verliest zijn naalden.
(Grote waterweegbree)

Rest mij nu niets meer dan alle bezoekers van mijn blog fijne feestdagen te wensen






1 opmerking:

  1. Hallo Freddy,

    Ook voor jou en je gezin een prettige kerst en een gelukkig breukloos jaar toegewenst. En ga zo door met je weblog. Altijd weer gewldige verhalen en fantastische foto's.

    Groetjen van de licht en donker blaauwtjes.

    BeantwoordenVerwijderen

Volgers